ההיצע של מקומות לינה בדרום אפריקה גדול ורב  ויש תמורה בעד האגרה !  

כל אחד יוכל למצוא את אשר חשקה נפשו : החל בלודג'ים מדהימים ומפנקים , מהם ניתן לצאת לסיורי ספארי , דרך בתי מלון בוטיק מפנקים המנוהלים ע"י משפחות חביבות , וילות ובתים פרטיים להשכרה וכלה במקומות לינה צנועים , אך נעימים ונקיים.

בחיפוש מקומות לינה אני בד"כ מציעה את השיטה הבאה :
ספארי – לודג' פרטי טוב שמקבל ילדים בגילאים שלכם, אם התקציב מתאים,   או אפשרויות אחרות כגון מחנה בקרוגר ומדריך פרטי או לינה מחוץ לקרוגר ועוד אפשרויות שנוכל להעלות ולבחון התאמתן לכם. בזה חשוב להשקיע כדי שהספארי ישאיר חוויה שתחרת בלב
במקום שבו נשארים מספר ימים לבחור מקומות יפים ונוחים. זה זמן האתנחתא  בטיול וכדאי ליהנות ממנו. אם יש אפשרות לחצר , למקום התרוצצות ומשחקים לילדים , לבריכה בעונת הקיץ וכו.
לינות של מעבר ללילה אחד – לינות טובות אך בתקציב צנוע שיאזן את שאר המקומות . כאן האיכות הגבוהה פחות הכרחית.

קייפטאון – אזורים יפים ובטוחים כגון נמל V&A , שכונת Waterkant או אחת השכונות היפות לאורך החוף , כגון Camps Bay. 

יוהנסבורג – אם נשארים בה בשל הטיסה , כדאי ללון בקרבת מקום לשדה התעופה . שכונת Sandton היא אפשרות אחת.

על מקומות הלינה שבחרנו עם לקוחותינו קיבלנו פידבקים כל כך טובים . אין ספק שזו אחת מחוויות הטיול המשפחתי המוצלחות של דרום אפריקה !

אני יכולה להמליץ בלב שלם על פיטצה לודג' (Pitse Lodge) שהוא בית הארחה יפהפה, שנבנה בלב שמורת וולגבונדן. כריסי והיידן הופוול (ובנם התינוק) מנהלים את הלודג' עבור משפחת וליסינגן, באהבה ובתשומת לב רבה. היידן יצא איתנו לנסיעות בשמורה עם ג'יפ מיוחד (game drives), והסביר בסבלנות ובידענות מופלגת על כל חיה שהילדים התעניינו בה. הוא לימד את הילדים להבחין בעקבות בחול, לזהות את מקום מרבץ האריות ולהבדיל בין אוכלי העשב למיניהם. באחת הנסיעות הצביע על אריה בוגר ומזדקן, ששכב בין העשבים, כל "הוד מלכותו" כבר מאחוריו… והאריות הצעירים כבר לא מתייחסים אליו. זו אמנם דרכו של הטבע, ואילו אנו חשנו אמפתיה כלפי האריה הבודד וה(כבר) לא מפחיד.

בזמן שאנחנו עסקנו ב"ציד חיות" עם המצלמה, כריסי הכינה מטעמים כל כך משובחים, שאפילו הילדים הבררנים שלנו זללו בחשק רב. היה עצוב לעזוב. הידידות שנרקמה אז נותרה עד היום והיידן מקפיד לשלוח לנו גלויות וידיעות על הנעשה בשמורה.

את הלודג' הזה והלינות שלהלן הזמנו לעינב ורוני שנסעו עם ילדים קטנים להרפתקה גדולה והנה מה שעינב כתבה עליהן בבלוג שלה :

ספארי – שמורת ולגבונדן Mhondro Lodge
עוד מהארץ ידעתי שהספארי הוא אחד השיאים של הטיול. החלטנו ללכת לשמורה פרטית בצפון (לא רצינו קרוגר בגלל החיסונים) וידענו שחלק מהחוויה זה הלודג' המפנק שנמצאים בו. ידענו גם שזה יקר משמעותית ביחס לשאר הטיול ושאר דרום אפריקה אבל החלטנו שפה אנחנו לא מתקמצנים כי כאמור מדובר בהיילייט בלתי נשכח. אבל איך בוחרים שמורה? יש כל כך הרבה…. בעצתה של נטע ומלאני בחרנו בסוף בשמורת ולגבונדן, שבתוכה יש כמה לודג'ים. אנחנו הלכנו על מוהנדורו – לודג' 5 כוכבים אקסקלוסיבי. ותשמעו – אם זה לא אחד המקומות המדהימים והמטורפים שהייתי בהם! והאמינו לי שהייתי בכמה.
אין לתאר את רמת הפאר והיופי של המקום הזה, שמעוצב הכי נקי וטבעי שיש, אבל פשוט מושלם. החל מהבקתה המרכזית שמכילה מרפסת עצומה שצופה אל הספארי ועליה אתה אוכל צהריים אל מול הקרנפים, וכלה בחדרים עצמם שהם בקתות שממקומות מאחורה בין העצים. קיבלנו בקתה ענקיתתתתתתתת. עם חדר לילדים, חדר לנו, סלון, מרפסת. משהו מופרע. והכל מעוצב באופן מדהים. בחדר חיכה לנו תיק עם שני בקבוקי מים ממתכת עם השמות של הילדים, וחוברות צביעה. מקרר מלא בבירות ושתיה קלה. יש בחדר שתי מקלחות ג'קוזי ואמבטיה. ולא מספיק – בחוץ יש מקלחת שטח, עם חומה. כך שאתה יכול להתקלח תחת כיפת השמיים ואיש לא יראה אותך. וכמובן גם במקלחת שבחוץ יש מים חמים ושמפו מפנק. ראו תמונות! אתה מקבל 3 ארוחות, כולן ארוחות שף. ראו תמונות. חחח. לכל הדואגים – יש גם תפריט ילדים שכולל אוכל פשוט שהם אוהבים כגון פיצות, שניצלים, בולונז, עוף מילקשייקים וכו'.כיוון שהבן הקטן שלי עוד לא היה בן 5 הכריחו אותנו לשלם אקסטרה על מדריך פרטי שיוציא אותנו לטיולי ג'יפ בספארי אבל בדיעבד זה היה נפלא. המדריך היה מקצועי ומדהים, פינק אותנו באוכל כל הזמן, והיה נוח שלא היינו צריכים להתחשב באחרים – אלא היינו אדונים לעצמנו. לסיכום מדובר באחת החוויות החזקות שהיו לנו בכל הטיול. שמורה ולודג' מושלם. ללא ספק הטוב ביותר בטיול ואולי בכל חיי.
סיכום:

5 כוכבים זה מעליב. לפחות מיליון.

פורת אליזבת – Port Elizabeth
Admiralty Beach House


המלון שהגענו אליו היה הפתעה! שוב מלון בוטיק קטן משפחתי ומקסים! שוב קיבלנו את חדר המשפחה שהיה פשוט נהדר ומעוצב כל כך בטוב טעם עם שטיחים לבנים ופרחי לילך סגולים. שוב לא מד'ובר על חדר יחידה אלא על יחידה משפחתית שלמה שכוללת מסדרון, מקלחת עצומה, חדר לילדים וחדר נפרד ומפנק לנו. בעלת הבית המהממת – המליצה לנו על מסעדה איטלקית משפחתית ונהדרת לאכול בה ערב, והפכה את השהות הקצרצרה שלנו בפורת אליזבת לנהדרת.
ארוחת הבוקר (שהוגשה על שפת הבריכה) היתה ביתית ונפלאה. מכינה אותה בעלת המקום המהממת והאדיבה, שהכינה לנו אומלטים בלתי נשכחים וקרפים עם סוכר תפוזים. באמת מקום סופר מומלץ. אני שומעת הרבה אנשים שמקטרים על פורת אליזבת, ולנו – בגלל המקום המקסים – היתה חוויה נהדרת משם.
סיכום:
4 כוכבים (אבל תכלס מגיע יותר)

פלטנברג ביי – Plettenberg Bay
Hunters Country House
שהינו פה 3 לילות קסומים. המלון בנוי לרוחב, ונראה כמו כפר של הוביטים, עם מלא בקתות והמון דשאים, משטחי ירוק, פרחים ועצים. מקסים! "החדר" שקיבלנו היה עצום. מדובר בעצם בשני קוטג'ים מחוברים זה לזה, אחד לילדים אחד לנו, בכל אחד מהם מקלחת ושירותים משלו, מרפסת עם שולחן. תחשבו שני בתים מחוברים? אז ככה. ביום שהגענו פרקנו את הדברים וראינו שמחוץ לחדר שלנו מטיילת לה איילה. כך סתם, באמצע המלון פוגשים בבמבי.
ליד הבריכה יש עצים גבוהים ועליהם מתנדנדים קופים שקופצים מעליך ועוברים לידך. חוויה. רמה מאוד גבוהה של אירוח. ארוחות בוקר ברוחב יד ואולי הכי טעימות שהיו לנו בטיול. ברוב הערבים יצאנו החוצה לאכול בפלטנברג ביי המקסימה. אבל בערב האחרון החלטנו לאכול ארוחת ערב במקום ומדובר במסעדה מאוד "פנסית" ואפילו קיבלנו תפריטים עם השמות שלנו מודפסים עליהם!
סיכום:
5 כוכבים!

https://beforeyoudie.site/wp-content/uploads/2018/11/40102943_10156760227841812_2273013340059992064_o.jpg
https://beforeyoudie.site/wp-content/uploads/2018/11/40139738_10156760224661812_5939181365042872320_n.jpg

ווילדרנס – Wilderness‎
Xanadu Guest Villa
ווילדרנס היא עיירה קטנה ששוכנת על חוף ים מדהים. זו עיירה עשירה עם בתים פרטיים ומסעדות נהדרות. ווילה מדהימה שמשמשת כמלון ומדורגת 5 כוכבים ופשוט אסור להחמיץ. (היא היחידה על החוף בווילדרנס שמדורגת 5). מה אגיד לכם. אין לתאר את רמת הפאר והאיכות של הוילה.
בקומה העליונה שלה יש את חדרי הלינה (אנחנו ישנו בחדר "הדולפין") והקומה התחתונה היא סלון ומטבח. ארוחות בוקר מוגשות על ידי שתי נשים שעובדות בוילה, לשולחן הפרטי שלכם. שמשקיף, איך לא? לים. כשנפתחת הדלת אתה פשוט בחוף הים. ליטרלי בחוף. קירבה ענקית. הילדים השתגעו מהעובדה שפותחים את הדלת ואתה בחוף. מקום נפלא להעביר בו יומיים. פשוט לשכב על החוף ולהודות על מזלך הטוב.
סיכום:
5 כוכבים ועוד קצת!

זהו רק מקבץ קטן של מקומות לינה יפים ומיוחדים מבין רבים שבחרנו עבור לקוחותינו 

במסגרת בניית מסלול הטיול שלכם לדרום אפריקה  נציע לכם מקבץ של רעיונות למקומות לינה מעוררי השראה !

שלכם,

נטע

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את דרום אפריקה עבור משפחות מעל 12 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

מאמרים והמלצות לטיולים בדרום אפריקה

  • דרום אפריקה למשפחות - קרוגר , סווזילנד ועוד

    האם כדאי לטייל בדרום אפריקה בזמן החופש הגדול? כשלנו חם ודביק כאן , זוהי תקופת החורף בדרום אפריקה . לשם כך יצאתי לבדוק מסלולי טיול המתאימים לעונה זו. דהיינו , יבשים , קרירים ומלאי הרפתקאות למשפחות ! המסלול החורפי מתרכז בצפון ומזרח המדינה , שם זו העונה היבשה וכמויות המשקעים מזעריות. קריר ונעים . הצמחיה נמוכה ולכן עונת הספארי בעיצומה.

    קרא עוד
  • דרום אפריקה למשפחות

    מה גרם לנו לנסוע לדרום אפריקה עם הילדים? הרצון להגיע לאפריקה-היבשת המסתורית והמרתקת, הסיפורים הרבים ששמענו, ספרי הילדות -זוכרים את "לובנגולו מלך זולו"? ... דרום אפריקה היא ארץ נוחה לטיולים גם עם ילדים ובתנאי שהטיול מתוכנן היטב!

    קרא עוד