רוצים לצאת לטיול משפחתי רב דורי ולא יודעים כיצד לתכנן זאת נכון?

מוזמנים לגלות איך לבנות מסלול שיתאים לכל בני המשפחה המורחבת, כיצד ליצור תוכנית מוצלחת, לבחור לינות ולהשביע את רצונם של כל בני המשפחה והתקציב. 

אחד האתגרים היותר מורכבים וגם יותר מספקים בתכנון טיול משפחתי הוא טיול למשפחה מורחבת – סבא, סבתא ילדים ונכדים.

בשנים האחרונות מגיעים אלי יותר ויותר סבא-סבתא שרוצים ליצור חוויה משפחתית מאחדת של טיול לחו"ל. אני מתרגשת מזה כל פעם מחדש ! איזה רעיון נפלא ומיוחד!

נכון שממש קשה למצוא תאריך שיתאים לכולם ולפעמים צריך להביא את כולם מכל קצוות תבל, אבל התוצאה שווה כל מאמץ.

ציפיות ורצונות

האתגר הכי גדול הוא לבנות מסלול שיתאים לציפיות של כולם ואיזה מגוון של ציפיות. 

ההורים לתינוקות רוצים מנוחה, קצב איטי של טיול, שנ"צ, הרפתקאות לקטנטנים ובעיקר מישהו שישמור על הקטנים כדי שגם הם יוכלו קצת לבלות וקצת לנוח

ההורים למתבגרים רוצים הרבה אקשן, או כפי שפעם מישהו ביקש ממני " תעייפי לי את הילדים" ☺

הרווקים רוצים לבלות בערב,  המבוגרים רוצים לראות הרבה מקומות, מקומות לינה טובים ואוכל משובח. 

וסבא – סבתא רוצים שכולם יהיו מאושרים, שיהיה איחוד משפחתי וליצור זכרונות יפים למשפחה.

אז איך עושים את זה ונשארים בחיים ?

קודם כל – צריך להכיר את הנפשות הפועלות. זה כרוך בתחקיר יסודי ועמוק. קצת בחפירה, אבל היזמים תמיד ישתפו פעולה. יש כאן השקעה של זמן ואנרגיה, אך התוצאות מצדיקות אותה וגם הפחתת הסיכונים.

לאחר מכן סיעור מוחות – בד"כ עם מספר מצומצם של בני משפחה או עם המארגן הראשי בקשר לפעילויות, למסלול, לחלוקת הימים ועוד ועוד. 

תכנית מובנית עם בסיס לשינוי

מאד חשוב ליצור תכנית מובנית שתהווה בסיס לשינויים, אך להשתדל לדבוק בה. זה ימנע דיונים וויכוחים יומיים של "מה עושים היום?" . 

חלק ניכר מהפעילויות יש לשריין מראש בגלל מספר המשתתפים 

את מקומות הלינה והרכבים ברור שצריך להזמין מראש. כדאי לבדוק מי יישן איפה, למנוע השוואה בין החדרים עד כמה שניתן וגם כדי שאפשר יהיה לתת לילדים להתאחד לשינה משותפת, אם ירצו.

כדאי שתהיה בריכה בחלק ממקומות הלינה, אך אם יש קטנטנים – שתהיה מגודרת היטב.

חשוב לתכנן פעילות מרכזית אחת ליום ומכסימום שתיים, כי בקבוצה גדולה ההתנהלות איטית.

חשוב מאד להשאיר חללים של זמן חופשי – למשחקים, לעשות על האש, או כמו שאני קוראת לזה "להקפיץ אבנים באגם או לתת אוכל לברבורים". סתם פעילויות שהילדים נהנים מהן והן לא מתוכננות, אבל כיפיות. 

כדאי להשאיר זמן להתפצלויות כדי שלכל משפחה יהיה לעיתים זמן לעצמה.

במקרה כזה ובכלל, צריך להחליט אם לוקחים רכב אחד לכולם (עם נהג) ואז הגיבוש קורה גם בזמן הנסיעה או לקחת כמה רכבים שיאפשרו גם להתפצל.

אם אפשר, ואני יודעת שזה כמעט בלתי אפשרי, להשתדל להגדיר זמנים ללא מסכים או להשאיר זמן מסכים לשעות הערב.

מנסיוני מסלולי הליכה או קייאקים או רפטינג וכו עם מדריך מקומי מצליחים מאד וההיכרות עם אנשים מקומיים נחמדים משדרגת את החוויה.

בד"כ יהיה יומולדת לאחד מבני החבורה, או שזו סיבת הנסיעה, ואז אפשר לערוך חגיגה מוצלחת במיוחד. לא לשכוח להביא בלונים, חולצות וכל מה שנחוץ לחגיגה. אפשר בד"כ להזמין עוגה במקום ולעשות שמח מיוחד!

השראה מטיולים רב דוריים שתכננתי

שמואלה החליטה, לרגל יום הולדת עגול, לקחת את כל בני המשפחה, 22 איש מתוכם 9 ילדים בגילאים שבין שנה ל 14, למסע משפחתי בדרום אפריקה.

היא ביקשה להראות להם את הארץ, לפגוש בעלי חיים, להכיר את המקומיים, לחוות טבע והרפתקאות ובעיקר להתגבש וליהנות מהביחד המשפחתי.

זה היה תכנון מורכב שהצריך גם התפצלויות וכלל אומגות, מסלולי הליכה, מפגשים עם בעלי חיים – פילים, צ'יטות, אריות, וקופים, שייט, ספארי בשמורה פרטית, סקי דיונות, ביקור בחוות יין, טיול רכיבה על סוסים, סיור מודרך בקייפטאון, ביקור בכף התקווה הטובה, סדנת תיפוף ועוד.

בזכות התכנון המוקפד והיד המכוונת של שמואלה הטיול הוכתר מוצלח, ממנו נהנו הילדים, ההורים והסבים כאחד.

לסבתא רחל, יש ילדים, כלות וחתנים ונכדים מגילאי 4 ועד 22, כולם אוהבי טיולים, טבע, תרבות ואמנות. רחל ביקשה שאתכנן לה טיול משפחתי רב דורי ליוון.

בגלל ההרכב המשפחתי המגוון, הרעיון היה להתמקם במקום אחד וממנו לצאת לטיולים יומיים משותפים וגם להיפרד לעיתים, כדי לתת לנוער האקטיבי לפרוק אנרגיה ברפטינג וכיוב.

הנחיתה הייתה בסלוניקי ומשם המשיכה כל המשפחה למקום הלינה בכפרי זגוריה שבצפון יוון. 

לצד מסלולי ההליכה בטבע, שילבתי להם גם פעילויות שבהן השתתפה כל המשפחה כגון סדנת בישול וסדנת עבודה בצמר כבשים מקומי, אצל זוג אמנים מקומיים, שהתגלו כהצלחה מסחררת.

לסוף הטיול הכנסתי תכנון גם קצת עירוניות בסלוניקי המעניינת.

(תמונה)

סבתא רות ביקשה ממני לתכנן טיול לפורטוגל לשלושה דורות, מגיל שנה וחצי ועד גיל עגול ומיוחד, שאוהבים להיות ביחד.

היה חשוב לה לא לטלטל את החבורה יותר מידי בדרכים ומצד שני להספיק לראות גם את הערים ליסבון ופורטו בשילוב טבע ואתרים קלאסיים של פורטוגל.

חילקתי את הטיול לשני כוכבים עיקריים: הראשון ב Aveiro , משם נוח לצאת לסיורים בפורטו , בעמק הדורו ועוד והשני בקשקאיש שהתאים לביקור בסינטרה, ליסבון וכו' . 

שילבתי פעילויות משפחתיות כמו ביקור במערת נטיפים, סדנת אפיית פשטיש, ביקור ביקב, שייט על נהר הדורו וגולת הכותרת – חגיגה לסבא עם חולצות מיוחדות שהוכנו מראש, בלונים ואוירה שמחה במיוחד.

לכבוד בר המצווה של אופיר הוחלט במשפחתו לערוך טיול רב דורי ליוון. המשתתפים כללו את סבא וסבתא, דור הביניים שחלקו אוהב פעילות וחלקו אוהב מנוחה ונכדים בגילאי תשע עד חמש עשרה נמרצים ואוהבי אקשן.

התבקשתי להתחשב בתכנון בפרמטרים נוספים ויחודיים כמו אהבת קולינריה, חגיגת בת מצווה, רצון לטיפוס מצוקים, לרכיבה על סוסים ועוד.

השקעתי מחשבה מרובה כיצד לשלב את כל הרצונות וגם להמעיט בנסיעות מפרכות, משימה מעט מורכבת ביוון היבשתית, אולם לשמחתי, למרות המורכבות שבהרכב הקבוצה, היה למשפחה החוגגת והמטיילת טיול מאוד מוצלח בו הם הצליחו  לשלב מגוון פעילויות וחוויות, בהן כל אחד מצא את מקומו.

איזה כיף של בת מצווה !

עוד חוויות מטיולים רב דוריים:

משפחתה המורחבת של סיוון יוצאת לטיול גיבוש משפחתי ביוון

משפחת רון המורחבת נוסעת לארקדיה ולפלפונז

משפחה מסורתית של 17 איש נוסעת לפלפונז – יוון

משפחה מורחבת ונהדרת נוסעת לפורטוגל

סבא , סבתא , ילדים ונכדים – משפחת ברוור המורחבת נוסעת לפורטוגל

שלכם,

נטע

 

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת טיולים עבור משפחות מעל 20 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לתכנן את הטיול המשפחתי שלכם !

הצטרפו לדף הפייסבוק "נטע טיולים – חוויה משפחתית בחו"ל "

מוזמנים גם להירשם ולהצטרף למקבלי הניוזלטר של נטע טיולים

מאמרים , טיפים והמלצות לטיולים

  • בר/בת מצווה יש פעם בחיים

    היום הגדול מתקרב. בני בר או בת המצווה שלכם מחכים בכיליון עיניים לתאריך החשוב ובעיקר, לטיול משפחתי מגבש שייזכר תמיד כ"טיול הבר מצווה שלהם "

    קרא עוד
  • טיול משפחתי עם ילדים קטנים

    מה חשוב לדעת לפני שמתכננים טיול משפחתי בחו"ל עם ילדים בגיל הרך? לפניכם אסופת עצות וטיפים לטיול בחו"ל למשפחות עם פעוטות וילדים קטנים, שאספתי במהלך נסיעותיי הרבות עם ילדי ורעיונות של לקוחותיי. 

    קרא עוד
  • עשרת הדברות למטייל האקולוגי

    מה לעשות ומה לא לעשות בטיול , למי שאכפת לו מהסביבה וחושב אקולוגיה, לפי העמותה הבינלאומית לתיירות אקולוגית.

    קרא עוד