מתלבטים האם לנסוע עם הילדים לחו"ל או להמתין כמה שנים עד שיגדלו ויתבגרו?

מה חשוב לדעת לפני שמתכננים טיול משפחתי בחו"ל עם ילדים בגיל הרך? על מה כדאי לשים לב וממה מומלץ להימנע כדי לתכנן טיול משפחתי מוצלח ומהנה לכולם.
לפניכם אסופת עצות וטיפים לטיול בחו"ל למשפחות עם פעוטות וילדים קטנים, שאספתי במהלך נסיעותיי הרבות עם ילדי ורעיונות של לקוחותיי. 

למה לטוס לחו"ל עם ילדים קטנים?

טיול בחו"ל עם ילדים בגיל הרך הוא חוויה מיוחדת!

לעיתים נדמה לנו שהילדים קטנים מידי, שהם לא יזכרו דבר מהטיול, שיהיה לנו קשה איתם, שזה בלגן…

לפעמים יש אילוץ, כי אין עם מי להשאיר אותם והרבה פעמים אנחנו פשוט רוצים אותם איתנו, כי זה כיף.

מניסיוני, כאמא לשני בנים, המתמחה בתכנון טיולי משפחות בחו"ל, אני משוכנעת שטיול עם קטנטנים יכול להיות חוויה מאד מופלאה ומשמעותית לנו ולהם. אולי במודע הם לא יזכרו את הטיול, אבל בתת מודע – בטוח שכן ובכל מקרה, תמיד יהיו לכם תמונות רבות להזכיר להם.

אגב, כאשר הייתי ילדה, לא היה מקובל לנסוע עם ילדים קטנים, אבל ההורים שלי לקחו אותנו  ואני תמיד אזכור זאת באהבה ובהוקרת תודה גדולה.

כיצד מתארגנים לנסיעה לחו"ל עם ילדים בכלל ועם פעוטות בפרט?

היום, קל ופשוט לארגן את הנסיעה. צריך רק לתכנן היטב ולהשאיר כמה שפחות דברים ליד המקרה, בעיקר בכל מה שקשור לעניינים הטכניים.

טיולי כוכב – מתחשבים בילדים ונהנים יחד אתם

נסיעות ארוכות ברכב ומעברי לינה מרובים, כדי להספיק 'לכבוש' עוד יעד, ממש לא מומלצים בטיול משפחתי. מה כן  מומלץ בטיול עם ילדים?

כדאי מאד לשכור בית או וילה ולטייל טיולי כוכב של יום. כך הקטנים מקבלים מעיין תחושה של בית שני ושל שגרת יום. אפשר לחזור בצהריים לישון בבית ורצוי כמה שאפשר להמעיט בנסיעות ארוכות.

תכנון ארוחות

היתרון של לינת כוכב בבית שכור הוא שניתן להכין את הארוחות בבית, עם מצרכים מהסופר או מחנות מכולת קרובה, כך שיהיו דומות לארוחות הרגילות שהילדים מכירים מהיום יום בארץ. 

כדאי לקנות מצרכים מקומיים ולערוך פיקניק יומי בצהרים, בכך גם להעצים את חווית הטיול וגם לחסוך כסף, מסעדות או בישולים.

חשוב מאד לזכור לאורך כל תכנון הטיול וביצועו בפועל את זמני הארוחות, כי כשהילדים הופכים לרעבים ואין אוכל בסביבה, הם יכולים להפוך במהירות לילדים לא נחמדים…

בחירת עיתוי הנסיעה (רמז : מזג אוויר נוח וחיסכון משמעותי בעלויות)

אם מתאפשר, רצוי לטוס לחו"ל בספטמבר. נכון שהילדים יפסידו כמה ימים בגן, אבל זה שווה את המחירים הזולים ומזג האוויר הנפלא של ראשית הסתיו.

לנוסעים ביולי-אוגוסט חשוב להתחיל להתכונן מוקדם ככל האפשר. כך אפשר לבחור את הטיסות הטובות (והזולות) יותר, את מקומות הלינה היפים במחיר שמתאים לנו ולתכנן בנחת את המסלול המתאים לנו. הדבר נכון במיוחד ללינה בווילות ובתים הנתפסים ע"י האירופאים כבר בחדשי החורף.

טיול חורפי אפשרי עם ילדים קטנים, אבל הוא כרוך בהתארגנות מייגעת של הלבשת והפשטת שכבות של בגדים, כך שצריך לשקול האם המאמץ שווה.

נסיעות ברכב עם ילדים קטנים

כיצד תנעימו את זמנם של בני הדור הצעיר בעת נסיעות ברכב?

אל תבנו על הרדיו האירופאי. קחו אתכם דיסקים (דיסקים של סיפורים ומנגינות קלאסיות לילדים) או הכינו במיוחד אסופה של שירים/סיפורים, אהובים עליכם ועל הילדים, על דיסק-און-קי או בספוטיפיי או כל אפשרות השמעה אחרת בנייד. היום ברב הרכבים המושכרים יש אפשרות להתחבר לספוטיפי או לשירים שהורדתם לנייד. כשתחזרו לארץ, תוכלו להתענג על האסוציאציה והזיכרונות מהארץ בה טיילתם. דרך אגב, אם תשמעו ילד קטן מזמזם "Are you lonesome tonight" , תדעו שהוא שלנו. 

כדאי לקחת לנסיעות ארוכות גם משחקים שמתאימים לגילאי הילדים. כיום יש משחקי קופסא ו'ערכות לדרך' שתוכננו ועוצבו במיוחד עבור נסיעות ברכב. אפשר גם לשחק משחקים שאינם דורשים אביזרים מיוחדים כגון "לספור מכוניות בצבע כלשהו", "כן, לא, שחור, לבן" וכד'. 

אל תפסלו, מעת לעת, לאפשר לילדים להעביר את הזמן במסכים (טבלט או נייד). אפשר לנסות לדחות את השימוש בהם לשלב מאוחר יותר של הנסיעה ולהגדיר לילדים מראש באיזו שעה הם יוכלו להשתמש בהם.

אחת הבעיות של נסיעות ארוכות הוא הרעב שתוקף את הילדים (בדר"כ חמש דקות אחרי שהנסיעה התחילה) אל תשכחו להצטייד באוכל שנח לאכול ברכב, כל משפחה ומה שמתאים לה ולילדים (חטיפים, כריכים, פירות וכד') וכמובן בקבוקי מים בשליפה מהירה ומגבונים בשלוף.

אגב, אם הילדים עדיין ישנים בצהריים, מומלץ מאד לתכנן את הנסיעות הארוכות לשעות אלו. 

יעדים מומלצים לנסיעה עם ילדים קטנים

יש מספר ארצות עליהן אני ממליצה כיעד אידיאלי לחופשה עם  ילדים בגיל הרך:

טיול בחו"ל עם ילדים עד גיל שנה – בעצם כל מקום אפשרי, בתנאי שאתם ערוכים היטב עם כל הציוד וכמובן עם מנשא גב נוח קל במיוחד להתנייד עם תינוקות יונקים, אבל גם עם צעירים.

טיול משפחתי עם ילדים בני גיל שנה ואילך – כדאי לנסוע ליוון. איי יוון וגם חבל פליון פשוט נפלאים למשפחות עם קטנטנים. המים שקטים ושקופים כמו בבריכה, כך כל ילד יחווה חווית ים נהדרת ללא פחדים (לו ולהורים..). היוונים אוהבי ילדים ותינוקות בעיקר. בכל מקום יחייכו אליהם וינסו להצחיק אותם. האוכל זול, פשוט ובריא ומתאים לכל הילדים. גם לבררנים ביותר. כדאי לשכור בית לשבוע ויותר או להתמקם במלון וילות, שבו תוכלו לקבל ארוחת בוקר ולעיתים גם ארוחות נוספות.

טיול בחו"ל עם ילד במנשא – כל זמן שעדיין ניתנים לנשיאה בתוך מנשא אפשר לטייל גם ב-צפון איטליה, שוייץ ואוסטריה ששלושתן נפלאות למשפחות.

הצעות לטיול משפחתי בחו"ל עם בני 3-5 טווח הגילאים הזה, לעיתים קצת יותר מאתגר. כבר לא ניתן לשאת במנשא ומצד שני הילדים עדיין דורשים את הקצב והמנוחה שלהם. כדי שהטיול יהיה מוצלח, חשוב להאט את הקצב ולמצוא את הפארקים, הגנים, האגמים, גני המשחקים והאטרקציות שישמחו את הילדים ואת ההורים. גם כאן יוון, איטליה, שוויץ, אוסטריה וסלובניה, ובקיצור אירופה הקלאסית , יכולים מאד להתאים.

נסיעה לחו"ל עם ילדים בגיל 6-7 ואילך – כל יעד כמעט יכול להתאים ושוב – תוך תכנון מוקפד ומותאם במיוחד לילדים שלכם ולמשפחה שלכם!

מתכננים לטוס לטיול רב דורי? בואו לגלות איך לתכנן חופשה משפחתית מורחבת

רוצים לקבל מדריך מקיף ובו 84 טיפים לטיולי משפחות בחו"ל במתנה? הצטרפו לניוזלטר נטע טיולים, וקבלו במתנה את מדריך הטיפים המלא לטיול משפחתי מוצלח בחו"ל.

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת טיולים עבור משפחות מעל 20 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לתכנן את הטיול המשפחתי שלכם !

הצטרפו לדף הפייסבוק "נטע טיולים – חוויה משפחתית בחו"ל "

מוזמנים גם להירשם ולהצטרף למקבלי הניוזלטר של נטע טיולים

מאמרים , טיפים והמלצות לטיולים

  • בר/בת מצווה יש פעם בחיים

    היום הגדול מתקרב. בני בר או בת המצווה שלכם מחכים בכיליון עיניים לתאריך החשוב ובעיקר, לטיול משפחתי מגבש שייזכר תמיד כ"טיול הבר מצווה שלהם "

    קרא עוד
  • טיול משפחתי רב דורי

    קרא עוד
  • עשרת הדברות למטייל האקולוגי

    מה לעשות ומה לא לעשות בטיול , למי שאכפת לו מהסביבה וחושב אקולוגיה, לפי העמותה הבינלאומית לתיירות אקולוגית.

    קרא עוד