אחת ההפתעות הכי גדולות באיסלנד היא מקומות הלינה!

לא זכור לי אף טיול שבו התענגנו כל כך על מקומות הלינה. כולם יפים, נקיים, נוחים ונמצאים במיקומים מעוררי השראה מאין כמותם. גם בעלי הבית חביבים להפליא והאוכל לעילא ולעילא.

קשה להגדיר מהו הדבר ששבה את ליבי כל כך. הבתים לא חמודים ומתקתקים כמו בשוייץ או באוסטריה, אבל הם אותנטיים, קשורים לטבע ומכבדים אותו, תמיד מכוונים לנוף נהדר ונוחים. אפילו הפשוטים והזולים שבהם היו נעימים ביותר ולא הרגשנו ש "אכלנו אותה" אפילו לא פעם אחת.

דוגמא ראשונה: הבית בFludir. זהו בית משפחתי שבעלי הבית בחרו להשכיר בו את הקומה התחתונה למטיילים. הם בעצם מתפרנסים מתוצרי החווה ובעיקר מעדר הסוסים האסלנדים וייצוא של סוסים לאירופה  (הסוסים האיסלנדים נחשבים למשובחים ביותר, למרות קומתם הנמוכה ומראם המשונה).

החדרים קצת הזכירו אכסניית נוער נחמדה, אבל גולת הכותרת היא ארוחת הבוקר והערב בקומה העליונה ביחד עם בני המשפחה. השיחות איתם היו מעניינות ונסובו על המצב הכלכלי של איסלנד, הפוליטיקה, התרבות וכמובן טבע וטיולים.

בית מופלא הוא הבית ליד Kirkjubaejarklaustur (נסו לבטא את זה..). אין ספק שהוא היווה אחד מהשיאים של הטיול, בכל הקשור למקומות הלינה. הבית נמצא בינות לגבעות קטנות ומוזרות ביותר, המזכירות את הגבעות בסדרת הטלטביז. הן מכוסות אזוב רך ונעים שכל כך כיף להתגלגל בו. פשוט לא יכולנו להפסיק לרוץ, לקפוץ ולשחק מחבואים בין הגבעות עד ששכחנו שיש הפרש גילאים מסויים ביננו לבין הילדים..הבית שייך למלון משובח ובו מוגשת ארוחת הבוקר המפוארת.

בית הטלטביז

אחרון חביב הוא הבית היפה ביותר בטיול ונמצא בעיירה הוסוויק. הוא נמצא על שפת הפיורד ומשקיף להרים המושלגים. בשבילים שבין הבקתות נמצאים ג'קוזי בהם ניתן לרחוץ תוך כדי צפייה בהרים, בים ובשקיעה. ארוחת הבוקר משובחת, אך אינה כלולה במחיר כי ניתן כמובן לבשל במטבח של הבית. כדאי בכל זאת לאוכל שם לפחות פעם אחת , כי ארוחת הבוקר מוגשת בחדר המרוהט בטעם משובח ובו מוקרן כל בוקר סרט טבע ובו גברים מסוקסים נוסעים בג'יפים מסוקסים על קרחונים מסוקסים וברקע מנוגן השיר " I was born under wondering star" באיסלנדית…

נשמח לסייע גם לכם , במסגרת תכנון הטיול המשפחתי לאיסלנד, לבחור את מקומות הלינה היפים ומעוררי ההשראה ביותר!

חשוב מאד לתכנן את הטיול לאיסלנד ולהזמין את מקומות הלינה כבר בינואר,פברואר, שכן הארץ קטנה ומקומות הלינה  מוגבל יחסית לכמות המבקרים ההולכת וגדלה ולעונת הטיול הקצרה.

שלכם,

נטע

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את איסלנד עבור משפחות מעל 12 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

מאמרים והמלצות לטיולים באיסלנד

משפחות ממליצות על טיולים באיסלנד

  • משפחת לרנר באיסלנד

    נטע פנתה אלי שאעזור לה ולמשפחתה בתכנון טיול לאיסלנד היא רצתה להיות מעורבת בכל הפרטים ואכן כך עשינו :

    קרא עוד
  • אבי, אפרת והילדים מטיילים באיסלנד

    משפחה הרפתקנית שאוהבת לטייל ושום קושי לא יעמוד בפניהם. הם טרקרים מושבעים וכמה שיותר מאתגר ויותר קרוב לטבע, יותר טוב .

    קרא עוד
  • איסלנד בהפתעה? לא יאומן כי יסופר !

    איריס ומשפחתה חזרו מטיול מופלא באיסלנד . הם עשו הפתעה לבנם וגילו לו את היעד רק בדרך, שמעו סיפור :

    קרא עוד