תכנון טיול בר מצווה –  בת מצווה בהתאמה אישית

היום הגדול מתקרב. בני בר או בת המצווה שלכם מחכים בכיליון עיניים לתאריך החשוב ובעיקר, לטיול משפחתי מגבש שייזכר תמיד כ"טיול הבר מצווה שלהם ".בימינו, רוב הילדים רוצים טיולי בר/בת מצווה ולפעמים אפילו מעדיפים זאת על פני מסיבה. (כך לפחות המצב אצלנו). אני בעד. כל תרוץ הוא סיבה לטיול. 'הבעיה' שבדרך כלל ההורים מרגישים שזה חייב להיות הטיול של החיים. חשוב לי שתדעו שלא חייבים להגזים ולשבור חסכונות.

איך לתכנן טיול בר/בת מצווה מוצלח

יש משפחות שמעדיפות שרק אחד ההורים ייסע עם הילד ויש כאלו שמעדיפות לנסוע כולם יחד על מנת לגבש את המשפחה. הכל כמובן לגיטימי, אך במידה ונסעתם כל המשפחה, כדאי לתת לילד החוגג איזושהי העדפה בזמן הטיול ואולי גם הפתעה מיוחדת.

זוהי הזדמנות טובה לאפשר לילד להתמודד עם אתגרים המתאימים לגילו ולאופיו ומצד שני לאחד את המשפחה לפני שהילדים יוצאים מהקן.

הצלחה של טיול בת או בר מצווה תלויה בכך שיהיה מתוכנן היטב והעיקר- מותאם להעדפות של הנער / ה החוגג / ת !

תכנון טיול בר – בת מצווה (למשפחות הנוסעות באופן עצמאי ולא בטיול מאורגן)

עבורי, תכנון טיול משפחתי שבמרכזו חגיגת יום הולדת 12 או 13, היא באמת סיבה למסיבה. לפני שאני מתיישבת לגבש רעיונות למסלולי טיול, אני מקיימת שיחה מעמיקה להיכרות עם בני המשפחה, רצונותיהם ושאיפותיהם מהטיול.

בין הנושאים שעולים ומשפיעים על גיבוש התכנון :

  • התחביבים ותחומי העניין של בן/בת המצווה – טיול המתוכנן היטב עשוי להשאיר אצל בן/בת זיכרונות משמעותיים שלפעמים עשויים אפילו להשפיע על תחומי עניין ובחירות עתידיות…
  • גיל ותחומי עניין של אחיו של בן המצווה, שכן לסך ילדי המשפחה יש השפעה ישירה על תכנון טיול המסב הנאה ומתחשב בגילאים השונים.
  • יעד הטיול והעונה בשנה. מסלול הטיול במדינה אליה בוחרים לנסוע, קשור לעונה בשנה הן מבחנת מזג האוויר והן מבחינת התקציב. לדוגמא : טיול לאירופה באוגוסט הוא "העונה החמה" תרתי משמע. גם החום וגם העלויות. אבל גם באירופה ניתן למצוא בשיא הקיץ יעדים קרירים
  • משך הנסיעה. משך הנסיעה משפיע על התכנון במספר היעדים בהם תבקר המשפחה, נסיעות ו/או טיסות הפנים שנדרשות לטיול.
  • האם אתם אוהבים פעילות וספורט ? ישנם טיולי בר – בת מצווה המשלבים בילוי בטבע בהם שוכרים אופניים, שטים באגמים ונהרות, עושים טיולים רגליים באזורים עוצרי נשימה ומתנסים בספורט אתגרי כמצנח רחיפה, רפטינג, סנפלינג, טרקים ועוד.
  • ערי בירה או מקומות אקזוטיים ? האם משפחתכם חובבת מסעדות, מוזיאונים וחנויות או שתעדיפו ספארי מסעיר בג'ונגל האפריקני ? יש ללא ספק יתרונות לכל סוג טיול. השאלה איך מתאימים טיול אחד למספר בני משפחה שמחפשים גיבוש, חוויות משותפות ורגעים בלתי נשכחים ?

רעיונות לטיולי בר מצווה משפחתיים

  • טיול בר מצווה ליוון באזורי אבריטניה וזגוריה לקניונים עמוקים, נחלים שוצפים, רפטינג, וכפרים אותנטיים באווירת טבע ולקינוח נופש מענג ליד הים
  • בר מצווה באיסלנד. לונה פארק של הטבע ! הרי געש פעילים, קרחונים ולגונות כחולות, אופנועי שלג, ליוויתנים, ג'יפים, מזחלות כלבים, מדבריות קרים, גייזרים, נהרות, מפלים, נביעות מים חמים ואנשים אוהבי טבע בארץ הקרח והאש איסלנד.
  • בת / בר מצווה בשוויץ. נופים עוצרי נשימה, טיולים רגליים, מקומות לינה ייחודיים וסקי בעונת החורף – שוויץ לבני מצווה.
  • נורבגיה– טיול טבע במלוא מובן המילה. בנורבגיה נופים, פיורדים, קרחונים , טיפוס לצוק המטיף, שיט קיאקים בפיורדים, הרפתקת דיג , ברגן ואולסונד היפות ואוסלו .
  • איטליהזמן נהדר להפגיש את המתבגרים עם ארץ היופי והאסתטיקה, הערים הנהדרות, האוכל הטוב, פארקי השעשועים של גרדה, הטבע של הדולומיטים ולבסוף גם קניות.

  • אפריקה. צפייה בליוויתנים, סיורי סאפארי, הרפתקאות של ריחוף קנופי, שייט בנהרות, טיול עם צ'יטות וחוויות יחידות מסוגן – טיול בר מצווה באפריקה.
  • תאילנד. טיולים,ריחוף בין העצים באומגות,שייט רפסודות,רפטינג,מפגש קרוב עם פילים, נמרים, איים קסומים וכמובן לינה מפנקת – טיול בר מצווה בתאילנד.
  • אנטארקטיקהכן, אפשר לבחור גם באנטארקטיקה כיעד לטיול בר מצווה, אנחנו למשל עשינו זאת….

רעיונות לטיול בר/בת מצווה הורה-ילד

  • חופשת כדורגל – טיול בר מצווה המהווה גם זמן איכות משותף של אב ובן. טיול בעיר אירופאית הכולל צפייה במשחקי כדורגל של הקבוצה האהובה עליהם וביקור באצטדיון הקבוצה.

ערים לדוגמא שיכולות להיות בסיס לחופשה כזו: ברצלונה, לונדון, מנצ'סטר, מדריד.

  • טיול אופנה וסטייל – טיול בת מצווה עירוני לאם ובת שחולקות אהבה לעיצוב, אופנה ובתי קפה מדליקים. אפשר גם לשלב עם סיורי אוכל ומוזיאונים מיוחדים.

ערים לדוגמא שמתאימות לסגנון טיול כזה – לונדון, מילאנו, אמסטרדם ופאריז.

מתחילים לחפש יעד לטיול בר / בת מצווה ? מזל טוב !

אשמח לחשוב ולתכנן עבורכם את הטיול. חשוב לי שגם החוגג/ת יהיו שותפים לתהליך, אלא אם כן הוא נעשה כהפתעה.

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת טיולים עבור משפחות מעל 20 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לתכנן את הטיול המשפחתי שלכם !

הצטרפו לדף הפייסבוק "נטע טיולים – חוויה משפחתית בחו"ל "

מוזמנים גם להירשם ולהצטרף למקבלי הניוזלטר של נטע טיולים

מאמרים , טיפים והמלצות לטיולים

  • טיול משפחתי רב דורי

    קרא עוד
  • טיול משפחתי עם ילדים קטנים

    מה חשוב לדעת לפני שמתכננים טיול משפחתי בחו"ל עם ילדים בגיל הרך? לפניכם אסופת עצות וטיפים לטיול בחו"ל למשפחות עם פעוטות וילדים קטנים, שאספתי במהלך נסיעותיי הרבות עם ילדי ורעיונות של לקוחותיי. 

    קרא עוד
  • עשרת הדברות למטייל האקולוגי

    מה לעשות ומה לא לעשות בטיול , למי שאכפת לו מהסביבה וחושב אקולוגיה, לפי העמותה הבינלאומית לתיירות אקולוגית.

    קרא עוד