באדיבות Wild Douro והצלם Meirelesmaia Marcelo

בשנים אחרונות גילה הטייל הישראלי את פורטוגל, ארץ קטנה ומתוקה בקצה הכי מערבי של אירופה.

אחת הפנינות של פורטוגל היא ללא ספק העיר פורטו…

עיר שוקקת חיים זו זכתה בשנים האחרונות פעמיים, בתור היעד המומלץ ביותר לתייר ביבשת אירופה!

פורטו ממוקמת בצפונה של פורטוגל ומהווה את העיר השנייה בגודלה בפורטוגל  לאחר ליסבון.

בנוסף תגלו שפורטו משלבת בתוכה עיר נוספת – 'גאיה' ושתיהן יחדיו הופכות את הביקור במקום לאטרקציה תיירותית שאין שווה לה בכל פורטוגל.

אהוד נשר , המדריך האהוב והמוערך , עבר להתגורר בפורטו והוא משתף אותנו במאמר זה :

אחד הדברים האהובים עלי הוא טיול אחה"צ לאורך טיילת הפוז (החוף) בפורטו, הנוגעת באוקיינוס האטלנטי ומשלבת בתוכה גני שעשועים, חנויות מזכרות ומבצרים עתיקים. לעיתים אני בוחר לצאת לג'וגינג בטיילת השנייה של העיר 'גאיה' הסמוכה, בה יש טיילת עץ באורך קילומטרים רבים עם נוף מהמם ראו את הכנסייה בתמונה!

מרבית הטיילים שאני פוגש בפורטו מצטערים על שלא שריינו מספיק ימים לביקור בעיר, אמליץ לכם כעת לשריין שלושה ימים ומעלה לעיר עצמה וסביבתה.

בין האטרקציות התיירותיות האהובות עלי בעיר פורטו אזכיר את הטוקטוקים, אותם אופנועי הווספה מהודו שבתמורה ל- 15 יורו ייקחו אתכם לכל הנקודות המרכזיות בעיר, אם אתם עם ילדים, לא לוותר!!!

יש כמובן גם את טיולי האוטובוסים האדומים, המונגשים לתיירים שייקחו אתכם לסיבוב מלא בכל העיר.

לקראת שקיעה ישנן מספר נקודות יפיפיות לבקר בהן ולהנות מהנוף הציורי והפנורמי שיש לעיר להציע, הנקודה המפורסמת ביותר הוא מגדל קלריגוש – מגדל העיר, בו לאחר טיפוס של 226 מדרגות תוכלו להישיר מבט אל האופק ולצפות בעיר הקסומה ממעוף הציפור.

באדיבות Wild Douro והצלם Meirelesmaia Marcelo

נקודה יפה נוספת לתצפית הם גני המורים בהן אני מבקר בסיור אחה"צ ומהם ניתן לראות את העיר פורטו ונהר הדורו למרגלותיה… לאחר הביקור במקום אני ממליץ על נסיעה באחד מהרכבלים במקום המוביל מגני המורים אל הטיילת בעיר גאיה ומהווה חוויה בפני עצמה במבט על העיר מלמעלה.

הטיילת בעיר גאיה ושכנתה הטיילת בעיר פורטו נמצאות במרחק הליכה של כ- 10 דקות האחת מהשנייה ורק נהר הדורו מפריד בניהן, בהן תוכלו להנות מתנועה ערה של תיירים, יחד עם מופעי רחוב ושווקי מזכרות לכל אורך שעות היממה, למעוניינים ניתן להנות מלשבת במסעדות לאורך הטיילות ולהתענג על דגי הבקלה שבהם מפורסמת פורטו, או להנות מטעימת יין באחד מהיקבים בעיר גאיה.  אני אישית נהנה לשבת כאן מידי פעם ולשתות כוס יין פורט או סנגרייה ולטעום מן הקסם שיש לפורטו להציע…

למי שמגיע עם ילדים (או בלי) אמליץ לבקר בגני הקריסטל מהם ניתן לתצפת על נהר הדורו והאוקיאנוס האטלנטי, נקודה זו היא ריאה ירוקה במרכז העיר בה ניתן לבקר בגינות מוריקות וחורשה יפה עם אגמים מלאכותיים ולהנות מקפה בארנה הסמוכה בזמן שהילדים ייהנו מטווסים, תרנגולות וברווזים השוכנים בפארק.  ראוי לציין כי בפארק משולבים שולחנות פיקניק ציוריים שממתינים לעוברים ושבים!

אז מה עושים בעיר פורטו?

בין האטרקציות הבולטות לילדים יש את –

מוזיאון התגליות בו תכירו את הימאים המפורסמים של פורטוגל, כדוגמת אנריקה הספן וואשקו דה גאמה אשר שטו במים לא מוכרים בכדי למפות את העולם החדש.

לאחר ביקור במוזיאון אפשר להצטרף לשייט ששת הגשרים בנהר הדורו על אחת מסירות ה'ברקוש רבלוש׳ בהן הובילו יינות בעבר ובהן תוכלו להנות מתצפית יפה על הערים גאיה ופורטו.

באדיבות Wild Douro והצלם Meirelesmaia Marcelo

נקודה נוספת המתאימה לילדים היא ביקור ב'עולם המים' בחוף ה'פוז', בו ילדים עד גיל 10 ייהנו מעולם המים העשיר במקום. לאחר הביקור בעולם המים ניתן לחצות את הכביש ולהיכנס ל'טירת הגבינה' השוכנת על חוף האוקיאנוס ובה מוזיאון קטן וחמוד של כלי מלחמה ותותחים!, זאת בנוסף לנוף המהמם של האוקיאנוס האטלנטי.

לבני נוער בפורטו ולחובבי הז'אנר אמליץ על ביקור בספריית 'ללו' בה על פי המסורת המקומית נולדו סיפורי הארי פוטר במוחה של ג'יי קיי רולינג!!! בספרייה זו תוכלו לרכוש ספרים ולהרגיש כאילו ביקרתם בסמטאת דיאגון בחנות – 'פלוריש אנד בלוטס'…

לחובבי האומנות אגלה שפורטו שופעת באומנות גרפיטי ועל קירותיה מצוירים זרמים רבים של אומנים מהעולם. ציורי הגרפיטי הללו מלווים יד ביד את ציורי קרמיקת האז'ולזו המפורסמים המרצפים את המבנים העתיקים בעיר. הגרפיטי מצד אחד אל מול האז'ולזו מן הצד השני מייצרים דיאלוג המשלב בין עברה העשיר של העיר לבין אומנות הרחוב העכשווית וכך ממחיש בצורה יפה את אופייה הייחודי של פורטו.

בין המוזיאונים לאומנות ראוי להזכיר את מוזיאון סרהאלבש בו תוכלו להנות מאומנות מודרנית עשירה, יחד עם ביקור בגני המוזיאון. גנים אלו מטופחים להפליא, בהם שדרות של עצים וצמחייה מלווים בטרסות אבן יפות יחד עם אגמים, גשרי עץ ומדרגות אבן ציוריות.

לאוהבי אומנות הברוק והרוקוקו, ממתינות כנסיות העיר המפורסמות בהן תוכלו לחוש את המגע הריאליסטי והסימטרי של האומן הקדום. לחובבי אומנות הארט נובו ממתינים בתי הקפה המעוצבים להפליא בפורטו, בין היתר בית הקפה מג'סטיק בו על פי המסורת נכתבו ספרי הארי פוטר על מפיות הנייר במקום…

באדיבות Wild Douro והצלם Meirelesmaia Marcelo

הצד הקולינרי של העיר פורטו מציע מגוון רחב של טעמים איכותיים ייחודיים ומעניינים ובניהם את הפשטל דה בקלאווה והפשטל דה נאטה (האהוב עליי), אך גם טעמים ייחודיים לעיר כדוגמת הפרנסיזינה והטריפיירוש!

אם עדין לא השתכנעתם שפורטו היא היעד הבא שלכם, אגלה לכם שיש לעיר עוד רבות להציע כדוגמת ארמונות ומוזיאונים יוצאי דופן, חיי לילה, בילויים ומרכזי קניות מודרניים יחד עם שווקים אותנטיים של האומנים המקומיים.

ישנה גם האופציה ליציאה לטיולי יום אל מחוץ לעיר למשל עמק הדורו על נופיו המרהיבים, או עיר הבירה הראשונה של פורטוגל- גימארייש שביקור במקום תמיד מרגיש לי כמו ביקור בעיר העתיקה של ירושלים.

מפורטו נוח גם לצאת צפונה לביקור בחבל המינהו ממנו מגיע היין הירוק ולהתענג עליו בימי הקיץ החמים וניתן גם לבקר בשמורת פנדה ג'רש האהובה על המשפחות .

אז למה אתם מחכים?!

פורטו ממתינה לכם בטיולכם הקרוב לפורטוגל וכשתגיעו, מוזמנים בשמחה להצטרף לסיוריי בעיר, בהם אפגיש אתכם עם עיר קסומה זו וסיפוריה המופלאים…

אהוד בפורטו סיורים בעברית

באדיבות Wild Douro והצלם Meirelesmaia Marcelo

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את פורטוגל עבור משפחות מעל 10 שנים
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "פורטוגל עם ילדים ונוער "

משפחות ממליצות על טיולים בפורטוגל

  • משפחה עם בני נוער והתמחות ב...יין

    המשפחה תכננה בעיקר לבקר בכרמים ובאחוזות יין , אך מכיוון שהילדים התלוו לסיור שילבנו גם הרפתקאות בטבע וגם חוויות עירוניות

    קרא עוד
  • משפחתה של קרן אלחדד עושה את פורטוגל מצפון לדרום

    טיול כל כך מגוון שהניב גיבוש וחוויות ! החל משמורת הטבע פנדה-ג'רש בצפון, טיול קניונינג בנחל , קייאקים , סדנת אפייה כמו פעם , פורטו וליסבון ולבסוף חופי הים הנפלאים של האלגרב . מה צריך יותר ?

    קרא עוד
  • המשפחה של עידו מטיילת בפורטוגל באקשן ובנינוחות

    משפחת צדיקריו חרשה את פורטוגל , רשמה ותיעדה את הטיול בצורה כל כך מיוחדת ומרתקת ! מוזמנים להציץ בפוסט הסיכום ובכמה תמונות משגעות :

    קרא עוד

מאמרים והמלצות לטיולים בפורטוגל

  • פורטוגל למשפחות - חוויות ממרכז פורטוגל

    מרכז פורטוגל למשפחות - השילוב בין אתרי היסטוריה ותרבות (ארמונות מופלאים, מנזרים מיוחדים , מבצרים משלהבי דמיון) לבין הרפתקאות בכפרים ובטבע (שמורות טבע, קייקים, קניונינג בנחלים , טיולי אופניים ואופני הרים, טיפוס מצוקים , טרקים קצרים וטיולים, מצנחי רחיפה , סדנאות אפייה והכנת גבינה בשיטות המסורתית, חופי ים וגלישת גלים ועוד.. ), לבין ערים מרתקות הוא שילוב מנצח עבור משפחות סקרניות והרפתקניות !

    קרא עוד
  • פורטוגל למשפחות - שמורות הטבע

    שמורות הטבע הן היעד האוטימטיבי למשפחות שאוהבות טיולים בחיק הטבע, הרבה ירוק ומים והרפתקאות כמו קניונינג , קייאקים , רכיבה על סוסים , רחצה בחופי נחלים , טיולי ג'יפים , ועוד ...

    קרא עוד
  • פורטוגל - האי מדיירה למשפחות

    האי מדיירה - יעד מרהיב לטיולי משפחות הנוסעות לפורטוגל. האי מדיירה נמצא במרחק של כשעתיים טיסה מפורטוגל , דרומה באוקיינוס האטלנטי. בטיסה יחסית זולה ( אם מחפשים בזמן ) אפשר להגיע ליעד יפהפה נוסף ובעצם לא לצאת את פורטוגל.

    קרא עוד