האי פקסוס , קרוי ע"י המקומיים גם פאקסי Paxi ,  נמצא דרומית לאי קורפו וסמוך לרצועה המערבית של מחוז אפירוס של יוון . הוא שייך לקבוצת האיים היונים, ניתן להגיע אל האי מעיירת הנמל איגומניצה במעבורות הנושאות גם מכוניות , מקורפו במעבורות רגילות  וכן ניתן להגיע אליו בשייט טיול גם מעיירת הנופש פארגה  שנמצאת על חוף הים האיוני במחוז אפירוס. 
הגעתי לחופשה לאי הזה ומודה שפשוט התאהבתי בו . הוא לא גדול , אבל מספק את כל מה שאנו מחפשים באי יווני: חופים נהדרים , כפרים קטנים , אי קטן ליד (אנטי פקסוס ) , שניתן להגיע אליו בשייט עם אניית טיול , והרבה הרבה שלווה.
מקומות הלינה באי אינם מרובים ובעיקר כדאי להזמין וילות . לשיא העונה יש להתכונן זמן רב מראש ולעיתים יש צורך בהזמנה של שבוע שלם .
אפשר לשלב ביקור באי במסגרת טיול לצפון יוון ולכפרי זגוריה . 

 

האי אינו גדול כך שמרחק הנסיעה מהנקודה הדרומית ביותר עד לצפונית הוא פחות משעה , אבל אין צורך למהר , אלא להיפך לבלות כל יום בחוף אחר. 
חופי האי 

 

החופים הטובים הם אלו הנמצאים בצד המזרחי, אך כדאי להגיע גם לצד המזרחי במסגרת שייט מקיף אי ולגלות את המערה הכחולה , המצוקים ושאר נופים פשוט נפלאים.

 

בצד המזרחי כדאי לשכור סירת מנוע מהנמל של Gaios ולשוט בינות לחופים .
לפירוט על חופי האי + תמונות – לינק 
 
היישובים באי

 

 

Gaios- הישוב הראשי והנמל העיקרי באי . מול הנמל נמצאים שני איונים קטנים בשם אגיוס ניקולאוס ופאנאגיה . אפשר להגיע אליהם בסירת מנוע ולשחות גם בחופים שלהם. לאורך הטיילת הקטנה ניתן לראות את בתי עשירי הכפר לשעבר,  הבנויים בסגנון נאו קלאסי. אחד מהם הוסב להיות מוזיאון קטן . כאן תוכלו למצוא את מרבית המסעדות המשרתות את קהל התיירים . האיכות דומה , כך שאין לי המלצה ספציפית.
Lakka- הישוב הצפוני באי , במרחק של כ- 8 ק"מ מגאיוס . בהחלט מצדיקה ביקור וא. ערב באחת המסעדות שלאורך החוף.
Loggos- ממש במרכז האי ובין שני היישובים שהוזכרו נמצא הכפר החביב הזה . וכדאי לשלב רחצה באחד החופים הקרובים : Longos, Marmari, Lebrechio. 
Ozias- הישוב הדרומי ביותר באי , שוכן לאורך מפרץ יפה וחוף יפה ומולו האיון Mogonisi. 

 

 

אנטי פקסוס 
חובה לבקר באיון המשגע הזה ! שם נמצאים החופים מבין היפים ביוון. Voutoumi, Vrika, Mesovrika. אם תעלו לבית הקפה מעל חוף Voutoumi , תוכלו לצלם תמונה יפה של האי:

 

 
סירות יוצאות מנמל גאיוס בעונה מספר פעמים ביום.
בקיץ ובשיא העונה החוף אליו מגיעות הסירות והיכטות עשוי להיות צפוף , אז אפשר לעבור לאחד משני החופים האחרים .
חלוקה אפשרית לשלושה ימים :
• יום לחופי צד המזרחי ונסיעה איטית מדרום לצפון וחזרה 
• יום לשייט מסביב לאי , למערות הכחולות בצידו המערבי
• יום שייט לאיון אנטי פקסוס 
ובין לבין , לשכור סירת מנוע ולשוטט בין חופי ומפרצוני האי . בחוף מונודנדרי בעונה תוכלו למצוא גם ספורט ימי .

 

 

 

אם תרצו גם אתם לבקר ביוון ובאי פקסוס :

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את יוון עבור משפחות מעל 20 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "יוון עם ילדים ונוער "

משפחות ממליצות על טיולים ביוון

  • תמר , נעם והמתבגרים הצעירים בטיול עומק ביוון - בפלפונז ובקפלוניה

    ושוב חוזרים ליוון האהובה ! תמר , נעם והילדים נוסעים ליוון והפעם לפלפונז ולאי הקסום קפלוניה והרי התוצאות המדווחות לפרטים :

    קרא עוד
  • טיול משפחת קפלושניק לפלפונז

    טיול טבע עם הרפתקאות , טבע , נופים , אוכל טוב , ים , עיר יפה ומה עוד צריך כדי לגבש משפחה ?

    קרא עוד
  • משפחת לוי נוסעת לארקדיה ולקפלוניה שביוון - ומתאהבת !

    אושרית ומאיר בקשו לשים דגש על בילוי של מספר ימים בטבע, באווירה אותנטית וכפרית, טיולי הליכה ברגל לא ארוכים , ולאחר מכן שהות באי יפה, חופים יפים , ים צלול והרבה שלווה

    קרא עוד

מאמרים והמלצות לטיולים ביוון

  • יוון - ארקדיה והפלפונז למשפחות

    זוהי יוון במיטבה. ארקדיה אינה מפורסמת כל כך כמו איזורים אחרים ביוון. בביקורינו במנזר פרודורמוס , אמרו לנו הנזירים שזו פעם ראשונה להם שהם פוגשים ישראלים ! המקומיים מארחים לבביים וחמים מאין כמותם . הנוף ההררי והמים השופעים (גם בחודש אוגוסט) משרים שלווה וההרפתקאות מאפשרות להלהיב את בני הנוער הנמרצים ביותר!

    קרא עוד
  • יוון-זגוריה ומטאורה למשפחות

    טיולים ביבשת יוון מתאימים מאד למשפחות החובבות טבע, מסלולי הליכה בהרים ובנחלים, טיולי ג'יפים, רפטינג ועוד מיני אתגרים המתאימים לילדים נמרצים  האזור שבחרתי לסקור כאן הוא חבל זגוריה ותזכורת על מנזרי מטאורה , הכל כך מיוחדים , שניתן לשלבם בטיול לצפון יוון .

    קרא עוד
  • יוון למשפחות - האי סקופלוס

    האי סקופלוס הוא אחד האיים האהובים עלי בכל יוון , אם לא האהוב ביותר ! הגעתי אליו בטיול יום מסקיאתוס ומיד הרגשתי – זה המקום שלי. נשבעתי לחזור ואכן חזרתי להכיר אותו היכרות יותר אינטימית .

    קרא עוד