מקומות לינה מיוחדים למשפחות עם ילדים

ככל שאני מכירה מקרוב יותר את פורטוגל , את האנשים הלבביים ואת מקומות הלינה הנהדרים , כך ליבי נקשר יותר ויותר לארץ הזו. אין ספק שבפורטוגל שמים דגש רב על מקומות הלינה , בכל הדרגות , לכל התקציבים , בערים , בשמורות הטבע ובכפרים.

התאכסנתי במספר מקומות ואצל מספר אנשים שהשאירו עלי רושם רב . גם לקוחות שיתפו בהמלצות על מקומות מעוררי השראה ועל ארוח חם ונדיב.

אין ספק שחלק נכבד מהחוויה בפורטוגל היא השהות במקומות לינה אלו !
הנה כמה דוגמאות :
פארק בתוך שמורה – חלום אקולוגי
Parque Cerderia, הוא פארק יפהפה בתוך הפארק הגדול של Geres וחלום של משפחה אחת שהקימה ומנהלת אותו. בפארק ישנם צימרים גדולים ומרווחים למשפחות , מקום לקמפינג, מסעדה נהדרת שבה אכלתי את הלחם הכפרי המשובח שאכלתי אי פעם, בריכה, פארק חבלים קטן , מיני גולף, חנות מכולת , חנות לציוד מחנאות והעיקר – מסלולי טיול יפים עם מדריכי השמורה וסיוע בכל נושא הקשור לאטרקציות הרבות של השמורה.

צימרים פשוטים ונעימים בלב שמורה יפהפייה

אחוזה ויקב בלב עמק הדורו 
בלב עמק הדורו נמצאת Quinta Nova de Nossa Senhora do Carmo, אחוזה ויקב מהיפים שביקרתי בהם .

הנוף מ Quinta Nova de Nossa Senhora do Carmo

הנופים מהאחוזה נשקפים לגבעות לכרמים המשתפלים בחן עד הנהר. אכלנו כאן ארוחה מהטובות והיין נשפך כיין . בקבוק חדש לכל מנה ! שולחן לידינו ישב בחור שזכה בתחרות מאסטר שף של הולנד ובא ללמוד מהשף של המסעדה ולבשל אתו . נראה היה שהשיתוף צלח כי הבחור חייך מנחת והאוכל היה מעולה.

בריכה ב Quinta Nova de Nossa Senhora do Carmo

אחרי כמה כוסות של יין החיים נראים יפים , הצחוק משתחרר ואנחנו מבינים למה הפורטוגלים כל כך שלווים ומכניסי אורחים.

סיור ביקב של האחוזה
היין נשפך כמים בעמק הדורו

אחוזה פונטלו – אחוזת החלומות 

לקח לי הרבה זמן להבין את הרעיון מאחורי המקום המשובח ויוצא הדופן הזה, כיוון שהבעלים לא שהו במקום בזמן שישנו בו. 

אחוזת פונטלו היפהפייה

בלב אחוזה יפהפיה , המשתרעת על 200 דונם הוקם בית קטן ובו שלושה חדרים בלבד ! החדרים מודרניים , עם כל האבזור הכי משובח וחדשני . לרשות האורחים מארחת נמרצת בשם פביאנה , המוכנה להפוך את העולם כדי להגשים את משאלות המתארחים .

לרשותינו עמדו segways לטיול באחוזה , ג'יפ לנדרובר של מתחזק האחוזה לטיול בשטחה, סוסים לרכיבה , בריכה נהדרת , מגרש טניס, מגרש משחקים לילדים ומה לא . 

המיקום הוא ליד העיירה המתוקה Vouzela, במרכז פורטוגל. תחנה מצוינת בדרך בין צפון פורטוגל למרכזה , לשמורת סרה דה אשטרלה, לסיור האופניים המשגע של Dao או לערי החוף.

כל זה במחיר שפוי לגמרי , שבד"כ בארץ מספיק לאכסניית נוער …

כפר שלם שהפך לבית הארחה!

אי אפשר שלא להתלהב ממר ויקטור ומאחוזתו , Villa Pedra, כפר שלם שנרכש מצאצאי תושביו שנטשו אותו לפני שבעים שנה .

מר ויקטור , היזם והבעלים של הכפר

כל בית בכפר שופץ ביד אוהבת והפך לווילה ייחודית , מעוצבת ומסוגננת ואפילו בית הספר של הכפר שופץ והפך לווילה !

ווילה פדרה בלב הטבע

המיקום של הכפר מעולה לביקור באתרי מרכז פורטוגל ונמצא כ – 30 ק"מ דרומית לקוימברה, מעולה למשפחות עם ילדים שיכולים להתרוצץ בחופשיות , להאכיל ברווזים באגמון , להתרחץ בבריכה ולאכול במסעדה או במטבח המאובזר שנמצא בכל וילה.

מלון שהוא גם בית ספר לבישול 

 מקום כל כך יפה , מיוחד ומשרה שלווה !


מלון  Cooking and Nature בעל קונספט עיצובי משלו וגולת הכותרת שלו הם שיעורי הבישול וההתנסות במטבח המלון .

לאחרונה הוסיף מר רוי בתים המותאמים במיוחד למשפחות !

למלון בוטיק זה אוירה מיוחדת , בריכה נהדרת בלב מטע זיתים , חדרים יפהפיים , חוות סוסים קרובה , ספורט מאד פופולארי בפורטוגל, ומיקום מעולה לביקור במנזר בטלייה, ב – Tomar, ב- Fatima וגם ב Nazare, כולם במרחק כחצי שעה עד שעה נסיעה מהמקום השלו והמיוחד הזה . ספק אם תרצו לצאת ממנו ….


ארמון מודרני בלב שמורת סרה דה אשטרלהCasas das Penhas Dourades

בלב שמורת סרה דה אשטרלה בנה מר ג'ואאו מלון חלומי ומעוצב . כל כך אהבתי את המלון היפה והאצילי הזה וכשפגשתי את בעליו הבנתי שהמלון הוא בעצם מעין השתקפות שלו.

מר ג'ואאו ואשתו בחרו להציל את בית החרושת המקומי לצמר ,שפשט רגל, והחזירו לעבודה את כל עובדיו. הם חזרו לייצר עבודות ודוגמאות יפהפיות בשיטות המסורתיות ובית המלון מלא ביצירות הללו. מומלץ לתזמן סיור גם בבית החרושת Burel !

מר ג'ואאו בבית החרושת Burel

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את פורטוגל עבור משפחות מעל 10 שנים
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "פורטוגל עם ילדים ונוער "

משפחות ממליצות על טיולים בפורטוגל

  • משפחה עם בני נוער והתמחות ב...יין

    המשפחה תכננה בעיקר לבקר בכרמים ובאחוזות יין , אך מכיוון שהילדים התלוו לסיור שילבנו גם הרפתקאות בטבע וגם חוויות עירוניות

    קרא עוד
  • משפחתה של קרן אלחדד עושה את פורטוגל מצפון לדרום

    טיול כל כך מגוון שהניב גיבוש וחוויות ! החל משמורת הטבע פנדה-ג'רש בצפון, טיול קניונינג בנחל , קייאקים , סדנת אפייה כמו פעם , פורטו וליסבון ולבסוף חופי הים הנפלאים של האלגרב . מה צריך יותר ?

    קרא עוד
  • המשפחה של עידו מטיילת בפורטוגל באקשן ובנינוחות

    משפחת צדיקריו חרשה את פורטוגל , רשמה ותיעדה את הטיול בצורה כל כך מיוחדת ומרתקת ! מוזמנים להציץ בפוסט הסיכום ובכמה תמונות משגעות :

    קרא עוד

מאמרים והמלצות לטיולים בפורטוגל

  • פורטוגל למשפחות - פורטו הקסומה

    בשנים אחרונות גילו המשפחות המטיילות את פורטוגל, ארץ קטנה ומתוקה בקצה הכי מערבי של אירופה. אחת הפנינות של פורטוגל היא ללא ספק העיר פורטו... עיר שוקקת חיים זו זכתה בשנים האחרונות פעמיים, בתור היעד המומלץ ביותר לתייר ביבשת אירופה!

    קרא עוד
  • פורטוגל למשפחות - חוויות ממרכז פורטוגל

    מרכז פורטוגל למשפחות - השילוב בין אתרי היסטוריה ותרבות (ארמונות מופלאים, מנזרים מיוחדים , מבצרים משלהבי דמיון) לבין הרפתקאות בכפרים ובטבע (שמורות טבע, קייקים, קניונינג בנחלים , טיולי אופניים ואופני הרים, טיפוס מצוקים , טרקים קצרים וטיולים, מצנחי רחיפה , סדנאות אפייה והכנת גבינה בשיטות המסורתית, חופי ים וגלישת גלים ועוד.. ), לבין ערים מרתקות הוא שילוב מנצח עבור משפחות סקרניות והרפתקניות !

    קרא עוד
  • פורטוגל למשפחות - שמורות הטבע

    שמורות הטבע הן היעד האוטימטיבי למשפחות שאוהבות טיולים בחיק הטבע, הרבה ירוק ומים והרפתקאות כמו קניונינג , קייאקים , רכיבה על סוסים , רחצה בחופי נחלים , טיולי ג'יפים , ועוד ...

    קרא עוד