בחירת מקומות לינה ביוון היא חוויה בפני עצמה. החל בווילות יפהפיות עם בריכה פרטית ונוף לים וכלה בבתים כפריים במרומי ההרים. אני משתדלת לבחור תמיד בתים פרטיים או מלונות בוטיק קטנים ונמנעת מבתי המלונות הגדולים היפים, אך ממוסחרים והמוניים.
כלל האצבע ביוון, הקדם לשריין. יוון הפכה להיות יעד אטרקטיבי לאירופאים ובעיקר לאנגלים ולגרמנים המיטיבים לבחור מקומות יפים ומקדימים לעשות זאת כבר בחודש ינואר, מיד לאחר חזרתם מחופשות חג המולד וראש השנה האזרחי. בשל כך אני משתדלת מאד לבחור כבר בחדשים פברואר ועד אפריל. לאחר מכן המבחר הולך ומצטמצם.
להלן מספר רעיונות למקומות לינה שאני אהבתי.
 
מובן שיש עוד מקומות לינה רבים וטובים ואשמח לסייע לכם , במסגרת תכנון הטיול, את מקומות הלינה שאספתי ושאספו לקוחות ומשפחות ואולי תמצאו בהם את הבית שישדרג לכם את הטיול .
לאיתור ולהזמנת מקומות לינה ביוון אני ממליצה לחפש כאן. באתר הבוקינג המפורסם המבחר של מקומות הלינה עצום ותוכלו לבחור את המקום המתאים לכם ע"פ הפרמטרים שתזינו (תאריכים, תקציב, מספר ילדים , עם/בלי בריכה ועוד..) וכמובן גם לשריין מקום. בד"כ ניתן לבטל עד מספר ימים לפני ההגעה ואת התשלום אין צורך לשלם מראש אלא ישירות לבעל הבית בתום השהות. מתן מספר כרטיס האשראי הוא רק לביטחון במקרה של ביטול אחרי המועד הנקוב.
המחירים מצויינים ואין כל עמלות מעבר למחיר הנקוב. בהצלחה!
במידה ולא מצאתם חדר פנוי במקום שרציתם , תוכלו לפנות ישירות לבעל המקום כי ייתכן שלא שחרר את כל החדרים לאתר הבוקינג . כמו כן ייתכן שתזכו להנחה .
גם אתר Airbnb הופך להיות יותר ויותר פופולארי , העיקר בערים .
אני אוהבת גם את האתר הזה שמקדם לינה כפרית ייחודית – Guestinn
השתדלו לא להזמין , במיוחד ווילות , מאתרים לא מוכרים . נתקלתי פה ושם בעוקצים למיניהם .
 
לינה במטאורה
 
המלון של תנסיס במטאורה הוא אכן מעורר השראה. ממוקם היטב בקו הראשון אל מול המצוקים בקסטרקי. כיף לשבת במרפסת המשקיפה אל המצוק עם אוזו ולהגוג הגיגים חיוביים. החדרים נאים והריהוט בטעם טוב ואותנטי. ליד המלון יש מסעדה טובה בעל הבית סימפטי וחביב ומקבל משפחות עם ילדים בשמחה . לחצו כאן להזמנה.
 
 
מלון מונסטירי גסטהאוס (Monastiri Guesthouse) הוא בית הארחה בסגנון מנזר, במרחק של 200 מטרים בלבד ממרכז קלמפקה (Kalampaka), ממש מאחורי תחנת הרכבת המרכזית. המלון מציע חדרים כפריים הכוללים אינטרנט אלחוטי חינם ונוף פנורמי של מטאורה (Meteora).בית ההארחה מציע מגוון חדרים המעוצבים בטוב טעם, אשר בכולם יש רצפות ותקרות מעץ וציורי קיר בעבודת יד. בכל חדר יש סגנון ייחודי ושילוב צבעים משלו, ומכולם נשקף נוף של מצוקי מטאורה (Meteora rocks). בחדרים רבים יש אח.ארוחת בוקר יוונית מסורתית הכוללת עוגיות תוצרת בית, עוגות, וריבות מוגשת מדי בוקר בחדר ארוחת הבוקר של המלון. בקומה הראשונה של המלון האורחים יכולים למצוא בר טרקלין הכולל אח ופינת אינטרנט עם גישה קווית ואלחוטית לאינטרנט ללא תשלום. מתקנים אחרים במלון כוללים גינה גדולה עם נוף פנורמי אל עבר מטאורה (Meteora), מתקני ברביקיו ומגרש משחקים, וכן חנייה ללא תשלום. להזמנת חדרים במלון – לחצו כאן.
 
הבית של טליה-ללזרוס צימר מתוקתק ויפה בקסטרקי שבו בסה"כ 3 חדרים. לזרוס עצמו הוא מדריך טיפוס מדופלם וישמח לערוך לכם טיולים באזור וקורס טיפוס מצוקים מזורז:
 
 
 
 
 
לינה בזגוריה 
 בזגוריה קמו בשנים האחרונות בתי מלון קטנים ויפים להפליא. כיף לישון באמצע אחד מכפרי הזגוריה. האוויר נקי וטהור, הנוף מדהים, האווירה בכפר שלווה ואפשר לצאת לטיולים רגליים היישר מהמלון.
אנחנו אהבנו את המלון של ג'ורג'יוס במגלו פפיגו. המיקום שלו מעולה מבחינת הנוף. ארוחת הבוקר מצויינת. החדרים מצויידים במטבח קטן. הכפר מלא קסם. המסעדות טובות וג'ורג' חביב להפליא. הוא אפילו סיפר לנו שסביו סייע בהסתרת יהודים מפני הנאצים ביואנינה במלחמת העולם השנייה. מומלץ בחום.
 

 

 

 
 
 מלון קטן נוסף שבדקתי ואהבתי מכיל בסך הכל 7 חדרים, מתוכם אחד מתאים לארבעה והשאר לשלושה או לזוג. הוא נמצא ממש במרכז הכפר ומנהלת אותו ביד רמה הסבתא האסרטיבית. יש לו גם מסעדה טובה וחצר ענקית.
 

 

 מלון בוטיק נוסף ומיוחד משלים את בנייתו בימים אלו בכפר מיקרו פפיגו. לא אמליץ עליו כל כך למשפחות עם ילדים , אלא יותר לזוגות. המיקום שלא ממש בקצה הכפר ולא נוח כל כך להגיע אליו, אבל הוא למעלה למעלה ורומנטי ביותר !

 
גם בחבל הפליון סקרתי מספר רב של מקומות לינה.
רן רכש מתחם של 3 בתים בשיפולי הכפר זאגורה לכיוון הים (איזה כיף לו!) . שני בתים מתוך השלושה מוצעים להשכרה.
בכל בית 2 קומות: בקומת הקרקע דירה המורכבת משני חדרי שינה -חדר ובו מיטה זוגית + חדר ובו שתי מיטות יחיד ואפשרות להוספת מיטה שלישית. בנוסף סלון לישיבה ומטבח מאובזר עם תוספת של פינת אוכל, קמין,מזגן,טלויזיה/די.וי.די. בקומה העליונה סטודיו לזוג המורכב מחדר גדול עם יציאה למרפסת חיצונית ,מיטה זוגית,מטבחון מאובזר,שולחן אוכל לזוג ומזגן.  לכל קומה כניסה נפרדת +שרותים ומקלחת. בין הקומות יש מדרגות פנימיות למעבר וגם דלת הפרדה הניתנת לנעילה . ניתן לשכור בית שלם או כל קומה בנפרד.
הארוח של רן ואורלי הוא מכל הלב . רן מדריך טיולי הליכה רגליים, מציע פעילויות של שייט בסירות מנוע, רכיבה על סוסים , טיולי אופניים , טרקטורונים, סיור ביכטה, ואורלי עורכת לקטנים סדנאות ציור על אבנים וסדנאות בישול יווני. בקיצור, חופשה מושלמת! 

 

 

 
אפשרות נוספת הוא המלון של מריה , השוכן לחופי מפרץ פאגאסיטיקוס  ואשר יש לו בריכה יפה, חוף ים פרטי ושקט, מסעדה משובחת וחדרים בעיצוב פליוטי אמיתי עם מטבח מאובזר ומקלחות קצת מיושנות , אך הסה"כ למשפחות – מתאים ונעים ביותר!
 
 שלכם,
נטע

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את יוון עבור משפחות מעל 20 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "יוון עם ילדים ונוער "

משפחות ממליצות על טיולים ביוון

  • תמר , נעם והמתבגרים הצעירים בטיול עומק ביוון - בפלפונז ובקפלוניה

    ושוב חוזרים ליוון האהובה ! תמר , נעם והילדים נוסעים ליוון והפעם לפלפונז ולאי הקסום קפלוניה והרי התוצאות המדווחות לפרטים :

    קרא עוד
  • טיול משפחת קפלושניק לפלפונז

    טיול טבע עם הרפתקאות , טבע , נופים , אוכל טוב , ים , עיר יפה ומה עוד צריך כדי לגבש משפחה ?

    קרא עוד
  • משפחת לוי נוסעת לארקדיה ולקפלוניה שביוון - ומתאהבת !

    אושרית ומאיר בקשו לשים דגש על בילוי של מספר ימים בטבע, באווירה אותנטית וכפרית, טיולי הליכה ברגל לא ארוכים , ולאחר מכן שהות באי יפה, חופים יפים , ים צלול והרבה שלווה

    קרא עוד

מאמרים והמלצות לטיולים ביוון

  • יוון - ארקדיה והפלפונז למשפחות

    זוהי יוון במיטבה. ארקדיה אינה מפורסמת כל כך כמו איזורים אחרים ביוון. בביקורינו במנזר פרודורמוס , אמרו לנו הנזירים שזו פעם ראשונה להם שהם פוגשים ישראלים ! המקומיים מארחים לבביים וחמים מאין כמותם . הנוף ההררי והמים השופעים (גם בחודש אוגוסט) משרים שלווה וההרפתקאות מאפשרות להלהיב את בני הנוער הנמרצים ביותר!

    קרא עוד
  • יוון-זגוריה ומטאורה למשפחות

    טיולים ביבשת יוון מתאימים מאד למשפחות החובבות טבע, מסלולי הליכה בהרים ובנחלים, טיולי ג'יפים, רפטינג ועוד מיני אתגרים המתאימים לילדים נמרצים  האזור שבחרתי לסקור כאן הוא חבל זגוריה ותזכורת על מנזרי מטאורה , הכל כך מיוחדים , שניתן לשלבם בטיול לצפון יוון .

    קרא עוד
  • יוון למשפחות - האי סקופלוס

    האי סקופלוס הוא אחד האיים האהובים עלי בכל יוון , אם לא האהוב ביותר ! הגעתי אליו בטיול יום מסקיאתוס ומיד הרגשתי – זה המקום שלי. נשבעתי לחזור ואכן חזרתי להכיר אותו היכרות יותר אינטימית .

    קרא עוד