טיולים ביבשת יוון מתאימים מאד למשפחות החובבות טבע, מסלולי הליכה בהרים ובנחלים, טיולי ג'יפים, רפטינג ועוד מיני אתגרים המתאימים לילדים נמרצים .
האזור שבחרתי לסקור כאן הוא חבל הפליון. נוח וקל להגיע אליו משדה התעופה של אתונה והנסיעה נמשכת בין ארבע לחמש שעות. משדה התעופה של סלוניקי הנסיעה קצרה יותר ולוקחת בין 3 ל 4 שעות .
משך הזמן – הפליון יכול לשמש גם לטיול אקטיבי וגם למנוחה של סוף הטיול בצפון יוון וראוי להקדיש לפליון לפחות 3 ימים וגם בשבוע שלם לא תשבעו די !
 
   
הפליון הוא חצי אי הנמצא ממזרח ומדרום לעיר וולוס והתברך בכמות נדיבה של מים ומשקעים. יופיו בא לידי ביטוי ברכס הרים גבוה שבחורף הוא מושלג, ממצוקים דרמטיים הצונחים לים במזרח, בפנים חצי האי שבו חורשות ומטעים ירוקים של עצים עמוסי פרי, עצי זית , ערמון, אלון ואגוז. בין ההרים מתפתלים כבישים תלולים וצרים. לצד הכבישים מוכרות נשות הכפרים מרקחות תוצרת בית והאיכרים מוכרים ארגזי פירות טריים.
במרכז הפליון התגוררו במאה ה-18 סוחרים עשירים שבנו בתי מצודות הנקראים ארכונטיקה. רבים מהם שופצו ומשמשים כבתי קיץ או מלונות בוטיק. ניתן לראות אותם בכפרים היפים מקריניצה, ויזיצה, פינקטס ומילייס.
 
   
 
במרכז הכפרים נמצאת תמיד כיכר,הנקראת פלטיאה, ובה עצי דולב עתיקים-פלטנוס, טברנה, כנסייה ומעיין. כיף לשבת בכיכר ולהרגיש חלק מחיי הכפר במיוחד כאשר יש בכפר ארוע או חגיגה וכולם שותים ועושים שמח. 
  
 בחלק המערבי נמצא מפרץ פגסטיקוס הכחול ולארכו חופים יפים ושקטים, סירות דייג  וכפרי חוף נעימים. האוירה ים תיכונית ועממית, ומתאימה מאד למנוחה ושלווה.
כאן בחרנו אני ןמשפחתי להתגורר במלון הדירות הקטן של מריה ובחנתי מספר חלופות טובות למגורים באזור. בפליון ישנו מגוון מעולה של בתי מלון , בתי הארחה , דירות נופש ווילות 
מתוקתקות ואשמח לשתף אתכם עם הרשימה הארוכה שהכנתי עבור המשפחות המטיילות 
והים , הו הים ! במפרץ הוא שקט כמו בריכה ולכן מתאים למשפחות עם ילדים קטנים . בצד המזרחי בד"כ שקט , 
אך מכיוון שצד זה פתוח לים האגאי יכולות להיות בו לעיתים רוחות .
   
למחפשים חופשה יותר אקטיבית, ידידי יורגוס ישמח לקחת אתכם לטיול רגלי למעינות הפליון , לקניונינג מסעיר ,
לשייט למערות הכחולות או לסדנת בישול אצל אמו הבשלנית .
 
בילוי של שבוע בפליון ולאחר מכן יומיים באתונה או בסלוניקי יכולים להוות חופשה משפחתית נחמדה ביותר.
לחפצים להאריך את הטיול, ניתן להמשיך למטאורה והרי הזגוריה או להפליג מוולוס לאחד איים הספורדיים.
אשמח לתכנן עבורכם את חופשתכם הבאה בחבל הפליון ובצפון יוון!
שלכם,
נטע

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את יוון עבור משפחות מעל 20 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "יוון עם ילדים ונוער "

משפחות ממליצות על טיולים ביוון

  • תמר , נעם והמתבגרים הצעירים בטיול עומק ביוון - בפלפונז ובקפלוניה

    ושוב חוזרים ליוון האהובה ! תמר , נעם והילדים נוסעים ליוון והפעם לפלפונז ולאי הקסום קפלוניה והרי התוצאות המדווחות לפרטים :

    קרא עוד
  • טיול משפחת קפלושניק לפלפונז

    טיול טבע עם הרפתקאות , טבע , נופים , אוכל טוב , ים , עיר יפה ומה עוד צריך כדי לגבש משפחה ?

    קרא עוד
  • משפחת לוי נוסעת לארקדיה ולקפלוניה שביוון - ומתאהבת !

    אושרית ומאיר בקשו לשים דגש על בילוי של מספר ימים בטבע, באווירה אותנטית וכפרית, טיולי הליכה ברגל לא ארוכים , ולאחר מכן שהות באי יפה, חופים יפים , ים צלול והרבה שלווה

    קרא עוד

מאמרים והמלצות לטיולים ביוון

  • יוון - ארקדיה והפלפונז למשפחות

    זוהי יוון במיטבה. ארקדיה אינה מפורסמת כל כך כמו איזורים אחרים ביוון. בביקורינו במנזר פרודורמוס , אמרו לנו הנזירים שזו פעם ראשונה להם שהם פוגשים ישראלים ! המקומיים מארחים לבביים וחמים מאין כמותם . הנוף ההררי והמים השופעים (גם בחודש אוגוסט) משרים שלווה וההרפתקאות מאפשרות להלהיב את בני הנוער הנמרצים ביותר!

    קרא עוד
  • יוון-זגוריה ומטאורה למשפחות

    טיולים ביבשת יוון מתאימים מאד למשפחות החובבות טבע, מסלולי הליכה בהרים ובנחלים, טיולי ג'יפים, רפטינג ועוד מיני אתגרים המתאימים לילדים נמרצים  האזור שבחרתי לסקור כאן הוא חבל זגוריה ותזכורת על מנזרי מטאורה , הכל כך מיוחדים , שניתן לשלבם בטיול לצפון יוון .

    קרא עוד
  • יוון למשפחות - האי סקופלוס

    האי סקופלוס הוא אחד האיים האהובים עלי בכל יוון , אם לא האהוב ביותר ! הגעתי אליו בטיול יום מסקיאתוס ומיד הרגשתי – זה המקום שלי. נשבעתי לחזור ואכן חזרתי להכיר אותו היכרות יותר אינטימית .

    קרא עוד