אחד האיים האהובים עלי בכל יוון , אם לא האהוב ביותר !
הגעתי אליו בטיול יום מסקיאתוס ומייד הרגשתי – זה המקום שלי. נשבעתי לחזור ואכן חזרתי להכיר אותו היכרות יותר אינטימית .
סקופלוס משתייך לקבוצת האיים הספוראדיים של יוון והוא השני בגודלו בין איים אלה. שוכן מזרחית לחצי האי פיליון ובין האיים סקיאתוס ואלוניסוס.
האי לא גדול ומתפרש על שטח של כ – 100 קמ"ר וביום טיול נינוח ועצירה בחופים אפשר להקיף את כולו. אין בו שדה תעופה ולכן לא מגיעות אליו קבוצות טיסות השכר , המגיעות לאי השכן סקיאתוס . בגלל זה הוא שקט ונינוח , בעל אופי מקומי ואוירה מיוחדת .
בזכות הסרט 'מאמא-מיה ', שחלק מהסצנות צולמו באי , מגיעים תיירים לראות בעיקר את כנסיית אגיוס יואניס Agios Ioannis , שבה צולמה סצנת החתונה…
 
הגעה לאי
 
 
בטיסת פנים – מאתונה לאי השכן סקיאתוס ומשם במעבורת קצרה או במעבורת (עם רכבים) מהעיירה Agios Konstantinos , הנמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה משדה התעופה של אתונה .
במעבורת – (עם רכבים) מהנמל של וולוס , הנמצאת במרחק של כשעתיים וחצי משדה התעופה של סלוניקי.
 
העיירה סקופלוס
 
 
אחת היפות בין עיירות האיים של יוון ובה טברנות מעולות, חנויות, נמל דייגים קסום, סמטאות ציוריות וקסם יווני ממש כמו שאתם מדמיינים . אני אוהבת לבחור את מקום המגורים במרחק לא רב מהעיר כדי שאפשר יהיה בערב להגיע לאכול בה ארוחת ערב ולהסתובב בסמטאות ובנמל.
 
חופי האי
 

חופים קטנים ונהדרים בעלי מיים בצבע כחול-טורקיז ויערות המגיעים כמעט עד קו החוף, המספקים צל לנופשים .
Stafylos, Velanio, Millia, Kastani, Ftelia ועוד …
לכתבה יפה והסבר על החופים – לינק
אני אהבתי את חוף סטפילוס , אך רוב החופים בצד המערבי של האי יספקו תמורה נהדרת.
ומה עוד ?
  • כשמזג האוויר נעים ובמיוחד באביב כדאי לשלב מסלולי הליכה וליהנות מהטבע היפהפה. ברשותי ספר מסלולים שכתבה חוקרת אנגליה שחיה באי ואשמח לשאוב ממנו מסלולים שעשויים להתאים לכם.
  • מסקופלוס אפשר לתפוש מעבורת לאחד האיים השכנים : סקיאתוס היפה ובעל האווירה הקוסמופוליטית או סיור יום לאלוניסוס השקט והשלו ולשמורה הימית שלו ( שבה אומרים שניתן לראות את כלב הים הים תיכוני Kareta-Kareta, אנחנו לא זכינו )
  • כדאי לשכור סירת מנוע לשייט יומי למפרצונים ולמערות הקטנות שבהם
 
 
 
 
 

מזמינה אתכם להישאר איתי בקשר

אני מטיילת וחוקרת את יוון עבור משפחות מעל 20 שנה
ואשמח לעזור גם לכם לטייל ולהתאהב בה!

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק "יוון עם ילדים ונוער "

משפחות ממליצות על טיולים ביוון

  • תמר , נעם והמתבגרים הצעירים בטיול עומק ביוון - בפלפונז ובקפלוניה

    ושוב חוזרים ליוון האהובה ! תמר , נעם והילדים נוסעים ליוון והפעם לפלפונז ולאי הקסום קפלוניה והרי התוצאות המדווחות לפרטים :

    קרא עוד
  • טיול משפחת קפלושניק לפלפונז

    טיול טבע עם הרפתקאות , טבע , נופים , אוכל טוב , ים , עיר יפה ומה עוד צריך כדי לגבש משפחה ?

    קרא עוד
  • משפחת לוי נוסעת לארקדיה ולקפלוניה שביוון - ומתאהבת !

    אושרית ומאיר בקשו לשים דגש על בילוי של מספר ימים בטבע, באווירה אותנטית וכפרית, טיולי הליכה ברגל לא ארוכים , ולאחר מכן שהות באי יפה, חופים יפים , ים צלול והרבה שלווה

    קרא עוד

מאמרים והמלצות לטיולים ביוון

  • יוון - ארקדיה והפלפונז למשפחות

    זוהי יוון במיטבה. ארקדיה אינה מפורסמת כל כך כמו איזורים אחרים ביוון. בביקורינו במנזר פרודורמוס , אמרו לנו הנזירים שזו פעם ראשונה להם שהם פוגשים ישראלים ! המקומיים מארחים לבביים וחמים מאין כמותם . הנוף ההררי והמים השופעים (גם בחודש אוגוסט) משרים שלווה וההרפתקאות מאפשרות להלהיב את בני הנוער הנמרצים ביותר!

    קרא עוד
  • יוון-זגוריה ומטאורה למשפחות

    טיולים ביבשת יוון מתאימים מאד למשפחות החובבות טבע, מסלולי הליכה בהרים ובנחלים, טיולי ג'יפים, רפטינג ועוד מיני אתגרים המתאימים לילדים נמרצים  האזור שבחרתי לסקור כאן הוא חבל זגוריה ותזכורת על מנזרי מטאורה , הכל כך מיוחדים , שניתן לשלבם בטיול לצפון יוון .

    קרא עוד
  • יוון-פליון למשפחות

    הפליון הוא אחד האזורים המגוונים ביוון והמתאימים ביותר למשפחות . יש בו הכל - טבע , הרים ירוקים , ים כחול , מסלולי טיול , כפרים אותנטיים ומקומות לינה משובחים

    קרא עוד